Търсите нещо в блога?

петък, 18 февруари 2011 г.

Крехки протеинови палачинки без брашно и захар

Тази рецепта е една голяма случайност - разбърках в купа сместа, като изобщо не мерих количествата на вложените продукти! Но понеже резултатът бе ароматни, вкусни и буквално разтапящи се в устата палачинки, ще се опитам да ви представя, по спомен, рецептата:

Необходими продукти (за 3 палачинки):
2 яйца
150 мл. полумаслено прясно мляко
30 мл. соево прясно мляко - ванилия
4 с.л. житни трици
2 кубчета стевия (всъщност, това количество е по ваш вкус и зависи много от това каква стевия ползвате)
щипка канела
щипка хималайска сол
ванилия
краве масло
По желание: рикота (или извара), мед, смлени бадеми или орехи, течен шоколад.


Начин на приготвяне:
Яйцата, пресните млека, триците, солта, канелата и стритите кубчета стевия се смесват и разбъркват много добре. (Ако нямате соево ванилево мляко, може да увеличите количеството на кравето прясно мляко и да добавите 1 прах ванилия) Получената смес е рядка - много по-рядка от обичайната палачинкова смес.
Нагрявате добре тефлонов палачинков тиган, разтапяте около 5-10 гр. краве масло и изсипвате 1/3 от сместта, като гледате да покриете цялата повърхност. Изпичате добре от едната страна, като междувременно побутвате краищата с дървена шпатула. Когато дойде моментът да обърнете палачинката, трябва да сте особено внимателни, защото се обръща по-трудно от обикновена палачинка, понеже е много крехка. Изпичате добре и от другата страна.
По същия начин приготвяте всички палачинки, като преди всяка разбърквате сместта, понеже триците се утаяват на дъното.

Моето предложение за овкусяване е следното: намазвате палачинката с рикота (или извара), поръсвате със смлени бадеми (орехи) и малко мед. Много е вкусно и е съвсем подходящо за закуска, обед, дори за вечеря (при един нестрого ограничаващ въглехидратите режим).
А ако не спазвате определена диета, може да минете директно на класиката - палачинка с качествен течен шоколад!


Няма коментари:

Публикуване на коментар